onsdag 27 oktober 2010

Till salu

Ibland är man inte nöjd med saker utan att det egentligen går att förklara varför. Ibland blev sakerna bra men i fel storlek.

Lösning
  • Sälj eller byt så att någon annan får glädje av dem.

Jag har några saker till salu just nu som jag tänkte lägga upp här, är du intresserad så hör av dig.


Nålbundna sockar
riktigt tjocka sockar gjorda i lovikkagarn. De var tänkta till en manlig släkting men blev för små, de är ungefär i storlek 39, en storlek upp eller ner borde dock inte spela någon roll. 





Barnhätta- vikingatid
Den var tänkt åt mig men blev för liten. Hundtandsmönstrat ylle fodrad med vitt linne. Maskinsydd raksömmarna och fällda för hand med vaxad lintråd. Jag skulle bli väldigt glad om den kom till användning. Prisförslag 100kr Såld!



Påsmössa
Jag höll en kurs i medeltida huvudbonader och gjorde ett mönster som jag provsydde- det blev en påsmössa. Sydd i ett ylle som är grönt på ena sidan och rött på andra sidan. Sytt med vaxad lintråd. Jag har ingen användning av den men det hoppas jag att någon 1300-tals man har?


3 kommentarer:

  1. Lägg ut det på tradera, det finns nålbundna saker där ibland som brukar sälja rätt bra :) Du kan få mindre än du begär här (beroende på vad utropspriset är) men du kan osså få mycket mer! :)

    SvaraRadera
  2. Nu ligger mössan och handledsvärmarna ute på tradera så får vi se hur det går :)

    SvaraRadera
  3. Då auktionen på tradera var över tog jag bort dessa från inlägget.

    SvaraRadera