torsdag 16 december 2010

Att hinna göra alla julklappar

Jag har som mål i år att tillverka mina egna julklappar, det går rätt bra men alla är inte färdiga ännu. Stress är inte bra och det ska man inte blanda in i sitt hantverkande därför tänkte jag dela med mig av tips för att göra julklappar men slippa stressa.

  • Börja i tid. Att skriva så en vecka innan jul är kanske lite elakt, men det kommer en jul även nästa år. Jag började med mina julklappar i september, min sambo sa att det var alldeles för tidigt men nu är jag väldigt nöjd med mitt beslut.
  • Köp färdigstickat (eller någonting i tyg) och gör ett personligt broderi på det.
  • Ge ett presentkort på det du har tänkt göra men inte har hunnit. Kanske "stickad halsduk i valfri färg" kan vara årets julklapp?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar