söndag 3 juli 2011

Påsmössa



Denna påsmössa är ett beställningsjobb till en lajvare. Personen i fråga hörde av sig och undrade om jag kunde sy honom en påsmössa till ett lajv nästa helg. Jag fick önskemål om att den skulle vara i linne, brun/beige eller grå och i storlek 60.

Materialet är därmed linne i två olika färger. Jag klippte ut fyra likadana bitar som sedan syddes ihop två och två för att sedan sys ihop i nederkant. Snabbt, smidigt och snyggt.

Redan vid beställningen sa jag ett pris och dagen efter gick jag och köpte tyget. Detta ledde till att betalningen för arbetet om man tar bort materialkostnaden blev 10kr. Visserligen är jag nöjd med resultatet och jag vill gärna att fler lajvare ska ha huvudbonader, men en så generös prissättning kommer jag nog att undvika i framtiden

Lösningar
  • kolla priset på material innan du säger ett pris

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar