måndag 19 september 2011

Börja med ett rimligt litet projekt

Ett litet projekt gör att man blir klart mycket fortare än med ett stort projekt. Att bli klar med ett projekt gör att jag känner att jag har lyckats vilket ger motivation att göra ett projekt till. Själv stickar jag aldrig jättestora projekt men det finns vissa som tycker att det är roligt med stora saker. Som ett generellt nybörjartips måste jag ändå säga: börja med ett rimligt litet projekt.

Halsduk i bebisstorlek

Mössa, vantar, sittdynor, skrubbhandskar, sjalar och halsdukar går för mig under kategorin "rimligt små projekt" och är därför bra projekt att börja med. Knästrumpor, tröjor eller filtar kanske ska vänta till du fått in lite stickvana så du vet att det inte kommer att ligga ett halvfärdigt projekt i någon låda i massor av år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar