måndag 14 maj 2012

Handarbetsväska


Idag tänkte jag sy åt mig själv och växlade mellan symaskinsarbeten i syrummet och handsömnad av medeltidsklänning i soffan. I syrummet blev det en ny liten väska för att ta med handarbeten till vänner på ett enkelt sätt, jag var ute efter en med lite botten så att garnnystan kan ligga och rulla i väskan.


Metod och material
Internet är fullt av sömnadsbeskrivningar på väskor. Jag utgick från denna men slarvade igenom den lite och hoppade över steg. Tyget är köpt från tygsamlarna som är en facebookgrupp, fodret är från en säck med tyg som vi fick av en kompis när han flyttade, det är vanlig vävd bomull.

 

Jag är överlag nöjd med den okomplicerade lilla väskan men tyvärr tänkte jag inte på att mönsterpassa kanterna och det syns. Jag funderar på att sätta ett band över sömmen på sidan så att det inte syns för jag tänkte i alla fall på att sätta mönstret i samma höjd. 

Lösningar
  • Mönsterpadda kanten, annars ser det väldigt slarvigt ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar